SELAMAT DATANG KE PORTAL RASMI BLOG PELANCONGAN TERENGGANU ~ KUNJUNGAN ANDA AMATLAH DIHARGAI. TERIMA KASIH~SUMBER RUJUKAN BERINFORMASI KAMI-->KUNJUNGI http://www.bazaarterengganu.blogspot.com UNTUK TAWARAN HARGA TERBAIK SUTERA | KAFTAN | CREPE DIGITAL ASLI TERENGGANU DENGAN DISKAUN MENARIK. ''Keunikan Warisan Terengganu Menggamit Memori'' .: Makanan Tradisional Warisan Kita

Makanan Tradisional Warisan Kita





Makanan Tradisional sememangnya tidak asing lagi diperkatakan di negeri Terengganu..bab kata orang"macam-macam ader la" di setiap pelusuk daerah di negeri bertuah iaitu negeri Terengganu Darul Iman. Bukan setakat negeri ini cantik dan comel sokmo, tetapi citarasa makanan tradisional ini seperti ketupat, bahulu,tapai dan sebagainya telah menarik lagi pengunjung untuk datang ke negeri ini amnya. Dari gerai-gerai di Pasar Payang hinggalah di Pasar Batu enam,Kuala Terengganu boleh didapati. Bukan setakat di gerai tersebut sahaja, malahan gerai-gerai makanan tradisional yang berderetan di tepi-tepi jalan turut boleh didapati khususnya di negeri Terengganu Darul Iman.
Inilah yang boleh dikatakan negeri Terengganu Darul Iman yang bukan sahaja kaya dengan warisan semulajadi, tetapi turut kaya dengan warisan makanan-makanan tradisional. Sememangnya ia telah menjadi sebagai "keunikan warisan menggamit memori". Jom bertandang ke Terengganu!!




0 comments:

Post a Comment