SELAMAT DATANG KE PORTAL RASMI BLOG PELANCONGAN TERENGGANU ~ KUNJUNGAN ANDA AMATLAH DIHARGAI. TERIMA KASIH~SUMBER RUJUKAN BERINFORMASI KAMI-->KUNJUNGI http://www.bazaarterengganu.blogspot.com UNTUK TAWARAN HARGA TERBAIK SUTERA | KAFTAN | CREPE DIGITAL ASLI TERENGGANU DENGAN DISKAUN MENARIK. ''Keunikan Warisan Terengganu Menggamit Memori'' .: informasi@Pulau Kapas

informasi@Pulau Kapas

Pulau Kapas terletak di kawasan Laut China Selatan, kira-kira 6 kilometer atau 20 minit dari jeti Marang, Terengganu. Mengikut sekarahnya,nama pulau kapas berasal daripada pokok kapas yang bunganya boleh dijadikan kain atau kapas serta warna kapas ini berwarna putih.

Pantai Pulau Kapas yang putih bersih dan amat mengkagumkan bagi para pengunjung. Pulau Kapas juga merupakan antara tapak menyelam yang terindah di dunia. Suasana pulau yang santai ini memberi keselesaan kepada pelawat untuk berehat di sini. Selain itu terdapat pelbagai aktiviti di sini untuk memenuhi masa lapang anda. Pilih sahaja kesukaan anda : menyelam, berenang, snokel, luncur papan air, kayak, menaiki bot atau memancing.

Tips
Pulau Kapas sukar dikunjungi sewaktu musim hujan di pantai timur (November - Mac).

Pengangkutan
Jalan Darat (Bas)
Perjalanan bot dari Marang ke Pulau Kapas memakan masa selama 30 minit.
Talian Untuk Dihubungi


Untuk maklumat lanjut, sila hubungi Pejabat Pelancongan Negeri Terengganu di talian :
+609-622 1433 / 1893

Penginapan
Pulau ini mempunyai resort yang selesa tetapi pelawat disarankan menempahnya sebagai sebahagian dari pakej percutian menyelam yang merangkumi makanan, sesi menyelam dan tempat penginapan.

0 comments:

Post a Comment