SELAMAT DATANG KE PORTAL RASMI BLOG PELANCONGAN TERENGGANU ~ KUNJUNGAN ANDA AMATLAH DIHARGAI. TERIMA KASIH~SUMBER RUJUKAN BERINFORMASI KAMI-->KUNJUNGI http://www.bazaarterengganu.blogspot.com UNTUK TAWARAN HARGA TERBAIK SUTERA | KAFTAN | CREPE DIGITAL ASLI TERENGGANU DENGAN DISKAUN MENARIK. ''Keunikan Warisan Terengganu Menggamit Memori'' .: informasi@Otak-otak & Satar Terengganu

informasi@Otak-otak & Satar Terengganu






Otak-otak dan satar sememangnya tidak asing lagi di Terengganu. Cuma yang membezakannya adalah ramuan dalam pembuatan otak-otak dan satar yang menggunakan ikan-ikan segar. Boleh dikatakan ramai masyarakat lebih cenderung merasai dan menikmati keunikan satar dan otak-otak dari negeri Terengganu Darul Iman. Penulis ingin berkongsi pengalaman sedikit sebanyak membantu pengunjung-pengunjung ke negeri Terengganu. Biasanya, lokasi yang menghala ke Batu Rakit, terdapat gerai-gerai menjual otak-otak dan satar.

Bagi pengunjung yang melalui bulatan Balai Polis Batu Rakit, terdapat gerai yang menjual juadah ini. Gerai yang dikenali Sebagai Pok Nor Satar adalah salah satu gerai yang biasanya di kunjungi oleh masyarakat setempat mahupun pengunjung-pengunjung yang ratanya dari luar daerah terengganu sendiri. Keunikan inilah menjadi salah satu faktor satar dan otak-otak terengganu menjadi pilihan sehingga hari ini. Jangan lepaskan peluang untuk mengunjungi Terengganu..

Otak-otak & Satar TERENGGANU!

0 comments:

Post a Comment